Web Generator

WTRYSKIWACZE ELEKTROMAGNETYCZNE BOSCH, DELPHI, DENSO

Naprawa i serwis

WTRYSKIWACZE ELEKTROMAGNETYCZNE BOSCH, DELPHI, DENSO

Układy Common Rail pierwszej oraz drugiej generacji miały wtryskiwacze elektromagnetyczne. Iglicę zaworu uruchamiała w nich jedno lub dwuczęściowa zwora elektromagnesu zasilana impulsami elektrycznymi, wysyłanymi ze sterownika.

Nowoczesny wtryskiwacz elektromagnetyczny zbudowany jest zasadniczo z trzech części: rozpylacza otworkowego, kulkowego zaworu otwieranego elektromagnesem i zamykanego sprężyną powrotną oraz wspomagającego otwieranie hydraulicznego układu, gdzie płynem roboczym jest olej napędowy. Paliwo to dostarczane jest z wysokociśnieniowego zasobnika (szyny) przez złącze wtryskiwacza do kanału rozpylacza i równocześnie przez dodatkowy dławik do hydraulicznej komory sterującej.

Elektromagnes unosząc kulkę, odrywa ją od szczelnie dopasowanego gniazda, co powoduje udrożnienie kanału przelewowego. Powoduje to nagły spadek ciśnienia w komorze sterującej, co powoduje hydrauliczne uniesienie iglicy zaworu głównego i wtrysk paliwa przez rozpylacz. W pracy wtryskiwacza można wyróżnić następujące fazy:
1. Zawór iglicowy zamknięty wysokim ciśnieniem paliwa,
2. Początek wtrysku (otwarcie zaworu),
3. Pełny wtrysk (całkowite otwarcie zaworu),
4. Koniec wtrysku (zamykanie zaworu).

 Zajmujemy się naprawą wszystkich rodzajów wtryskiwaczy do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn budowlanych i rolniczych.